Přírodovědná gramotnost

ATLAS.MAPY.CZ jako odrazový můstek pro mezipředmětové vztahy
Pokud ve své výuce rádi propojujete různá témata a neradi zůstáváte jenom ve své škatulce, je Atlas od Mapy.cz skvělým

Objevování
Objevování neboli „umění objevovat“ (z řečtiny heuristika) je metodologický přístup, jímž se objevuje nové poznání na základě uvědomění si existence

Simulace
Reálné životní prostředí před nás staví stále více prvků tzv. virtuálních prostředí, virtuálních světů apod. Pojem virtuálního prostředí je spojován

ON-LINE EXPERIMENT
On-line experiment neboli vzdálená laboratoř či „vzdálené měření“ většinou označuje aktivity pracovišť případně jiných míst prezentujících záznamy dat, která tímto

EXPERIMENT
Důležitým metodologickým nástrojem poznávání nejen v přírodních vědách je experiment, sloužící k ověřování předpokládaných výsledků bádání, tedy k určování pravdivosti (verifikaci) formulovaných hypotéz.

Týden chemie mimo školní lavici
Katedra chemie a didaktiky chemie Pedagogické fakulty UK ve spolupráci s Gymnáziem Thomase Manna v letním semestru 2023 zrealizovali týdenní intenzivní kurz.

Edův čtenářský koutek – Didaktické zásady v přírodovědném vzdělávání
Publikace Didaktické zásady v přírodovědném vzdělávání s podtitulem metodická příručka pro učitele biologie, chemie, fyziky, geografie, informatiky, matematiky a lektory

Sám „hříšník“ Exxon Mobile si vedl detailní údaje
V jednom z nejrenomovanějších časopisů, kam vědci v oblasti přírodních věd mohou publikovat – Science – vyšel v lednu zajímavý článek. Jeho abstrakt doslova

Výkon vs znalost
K napsání tohoto příspěvku mne inspirovala kniha Responzivní výuka od Harry Fletcher Wooda. Ve čtvrté kapitole této knihy se autor