Informatické myšlení a Informatika

Vizualizace: Proč je důležité vizualizovat informace?
Víme, že pokud informaci slovně řekneme a podpoříme obrázkem (grafickým organizérem, videem), žáci dostanou větší příležitost si tuto informaci zapamatovat.

Použití appletu pro výuku grafů
Současné kurikulární inovace přináší inovativní pohledu na vzdělávání. V rámci vzdělávací oblasti informatika dochází k implementaci výuky grafů do rámcového

Pojetí výuky strojového učení na základních školách
Téma umělé inteligence se již po delší dobu objevuje v odborných i laických diskusích. Přelomový moment, jehož dopad si mohl

Práce se zdroji
Správná práce se zdroji ve výuce je zásadní pro rozvoj kritického myšlení, analytických schopností a informační gramotnosti u žáků. Není

Programování ve Scratch jako zábava
Na úvod je celkem je celkem nutné asi zmínit, že někteří učitelé vlastně už nemohou slovo “Scratch” ani slyšet, protože
Vytváření aplikací pro Mobilní zařízení pomocí blokového programování
Výuka programování na ZŠ pomocí blokového jazyka je už celkem běžnou záležitostí a jazyků či platforem jako je Scratch, MakeCode

Codey Rockey v Informatice na prvním stupni
Codey Rockey je menší programovatelná hračka, která se relativně svými vlastnostmi hodí do výuky Informatiky na prvním stupni základní školy.

Micro:bit a jeho možnosti ve výuce
O Micro:bitu jako tzv. “mikropočítači/mikročipu” jste se v souvislosti s jeho LED a grafikou mohli dočíst již v předchozím článku.

Propojení Informatiky a Hudební výchovy
Uvědomili jste si někdy, že ve velké řadě písniček se hlavní motiv opakuje a opakuje? A co teprve opakující se