Informatické myšlení a Informatika

Hledání virtuálního světa pro výuku
Hned na úvod je celkem dobré se zamyslet, jak si vlastně představujeme onen virtuální svět, protože bychom ho měli odlišit

Animace s Micro:bitem
Micro:bit se dá charakterizovat jako jako mikročip, který je vlastně open-source platforma. Micro:bit byl vytvořen v Anglii (Velké Británii) za

Jak pomáhají vývojové diagramy?
V obecném hledisku se vývojový diagram dá popsat jako konkrétní typ organizéru informací, ke grafickému znázorňování kroků postupu, resp. pro

Vybrané připravené kurzy pro rozvoj algoritmického prostředí
Pro rozvíjení informatickému, resp. algoritmického myšlení učitelé mohou využít již připravené kurzy, či prostředí. Tento článek si klade za úkol

Informační systémy v Nové Informatice
Informační systémy tvoří jedno ze čtyř témat (dále Digitální technologie, Data, informace a modelování, Algoritmizace a programování) tzv. Nové Informatiky

Robot může i psát na tabuli
V jednom z předchozích článků jsme vás již informovali o návštěvě na Základní škole T. G. Masaryka v Milovicící, která

Robotická ruka Dobot
Představení využití robotické ruky ve výuce

Ozobot ve všech stupních vzdělávání
Ozobot je poměrně známá robotická programovatelná hračka právě v České republice. Dá se považovat za jednu z takových prvních programovatelných

Robotické programovatelné hračky nejen ve výuce Informatiky
Takzvaná “nová informatika” nabízí nejen nové možnosti z hlediska samotného obsahu vzdělávání, ale také zařazení nových typů techniky, včetně robotických