Informatické myšlení a Informatika
Robotická ruka Dobot
Představení využití robotické ruky ve výuce
Ozobot ve všech stupních vzdělávání
Ozobot je poměrně známá robotická programovatelná hračka právě v České republice. Dá se považovat za jednu z takových prvních programovatelných
Robotické programovatelné hračky nejen ve výuce Informatiky
Takzvaná “nová informatika” nabízí nejen nové možnosti z hlediska samotného obsahu vzdělávání, ale také zařazení nových typů techniky, včetně robotických
Příklady organizérů vědomostí a jejich vlastnosti
Organizéry vědomostí nazýváme různé typy strukturace informací a vědomostí, které nám umožňují rychle nahlédnout do podstaty hierarchie a uspořádání konkrétního
Scratch není jen pro informatiku
Nedávnou jsme na tomto portále představovali blokové grafické programovatelné prostředí Scratch, jako nástroj pro přechod k textově propedeutickým programovacím jazykům.
Informatické myšlení a změna v RVP ZV
Již více než 10 let se řešila potřeba změny kurikulárních dokumentů, které by umožnily bez nutnosti redukce běžného obsahu oboru
Od “obrázkového kódu” k “textovému programování”
Rozvoj informatického myšlení je možné u dětí a žáků rozvíjet již od útlého věku v mateřské školce a následně na