Hybridní virtuální učebny pro žáky s chronický onemocněním

Jak jsme slíbili, postupně přinášíme další novinky, které se objevily na jednadvacátém ročníku konference ECEL (European Conference on e-Learning), která se konala ve dnech 27.-28. 10. 2022 se v anglickém přístavním městě Brighton. V programu nás velmi zajal příspěvek holandsko-norské dvojice Silvia Klunder a Nadira Saab, který se jmenoval Educational Goals and Benefits in Hybrid Virtual Classrooms for Students With a Chronic Illness in Mainstream Primary and Secondary Schools, tedy Vzdělávací cíle a výhody hybridních virtuálních učeben pro studenty s chronickým onemocněním v základním vzdělávání. Problematika začlenění žáků s chronickým onemocněním je aktuálním problémem i v České republikace. Zájemcům o tuto oblast doporučujeme článek prof. Jiřího Mareše.

Na základě klasifikace Světové zdravotnické organizace (WHO) jsou jako chronicky nemocní (ICD-10) považování žáci, jejichž onemocnění trvá déle než 3 měsíce. Tito žáci se dlouhodobě nemohou účastnit nejen prezenční výuky, ale také sportovních a sociálních aktivit školy. Díky dlohodobé absenci jsou tito žáci ohroženi nejen v oblasti školních výsledků, ale velmi často mají i významné problémy v oblasti sociální a emoční v důsledku jejich odloučení od školního kolektivu.

Autorky prezentace představili jedno z možných řešení tohoto problému pomocí využití vytvoření hybridní virtuální učebny s pomocí zařízení Klasgenoot. Toto zařízení bylo vytvořeno v rámci projektu KlasseContact. Jedná se o přenosné zařízení, které prostřednictvím 360 stupňové kamery a 4G sítě zprostředkovává kontakt mezi učitelem, třídním kolektivem a žákem. Zařízení je možné přenášet mezi učebnami a žák má jeho prostřednictvím zprostředkovám kontakt se školou nejen o vyučovacích hodinách, ale také o přestávkách a mimoškolních aktivitách. O zařízení mohou požádat rodiče a učitelé žáků, kteří jsou nemocní déle než 6 týdnů a počet instalovaných zařízení se nyní v Holandsku blíží pěti stům.

Zařízení je upraveno tak, že zajišťuje přenost obrazu mezi žákem a školou. Softwarové vybavení neumožňuje záznam přenosu, čímž jsou chráněny osobní údaje všech zúčastněných.
Pokud vás tento článek zaujal, doporučujeme plnou verzi příspěvku.

Sdílet na Facebook
Sdílet na Twitter

Vybrali jsme pro Vás

Související

Přejít nahoru