Skupinová výuka
Proč používat kritéria hodnocení/úspěchu ve výuce
Využívání kritérií hodnocení má nespočet benefitů: 1. Slouží ke konkretizaci žákova výkonu – žák ví, kam směřuje, a dokáže identifikovat,
Žákovské skupiny zaměřené na úspěch (STAD: Student Teams-achievement Divisions)
Vyučující přednese problémovou otázku, může mít krátký výklad. Po výkladu jsou žáci rozděleni do skupin po čtyřech (nebo pěti). Rozdělení
Pedagog jako reflektivní praktik
Hodnocení není vždy záměrný akt, ale často probíhá nevědomě, formou bezděčných komentářů, gest a mimických signálů. Žáci všechny tyto signály
Hlasovací zařízení
Hlasovací zařízení se stávají stále populárnějšími vyučovacími nástroji na základních školách po celém světě. Tyto zařízení umožňují učitelům vytvořit interaktivní
Typy nadaných žáků a žákyň
Pravděpodobně nejznámější typologie nadaných pochází od autorů G. T. Betts a M. Neihart (1988). Ti nadané dělí do šesti typů
Využití MS Teams ve výuce na VŠ – distanční výuka (práce ve skupinách)
V rámci zimního semestru akademického roku 2020/2021 probíhala výuka předmětu „Náslechová praxe v oboru biologie s reflexí“ formou distanční výuky. Platformou, ve které
Kam na výlet za matematikou I – Liberec
Exkurze jsou důležitou součástí vzdělávání. Možnost vyjet se žáky na nějaké zajímavé místo a dozvědět se něco nového je jistě
Příklad uplatnění formativního přístupu v praxi: při rozvoji čtenářství
Před začátkem výuky: stanovím si cíle, důkazy o naučení (doklady o tom, že bylo cílů dosaženo), učební postup a činnosti studentů. Využívám