Moderní vyučovací metody

Práce se zdroji
Správná práce se zdroji ve výuce je zásadní pro rozvoj kritického myšlení, analytických schopností a informační gramotnosti u žáků. Není

Objevování
Objevování neboli „umění objevovat“ (z řečtiny heuristika) je metodologický přístup, jímž se objevuje nové poznání na základě uvědomění si existence

BÁDÁNÍ
Bádáním ve školním prostředí nebo badatelsky orientovaným vzděláváním či učením se rozumí přístup označovaný v anglickém jazyce jako IBL (Inquiry-Based Learning).

Simulace
Reálné životní prostředí před nás staví stále více prvků tzv. virtuálních prostředí, virtuálních světů apod. Pojem virtuálního prostředí je spojován

ON-LINE EXPERIMENT
On-line experiment neboli vzdálená laboratoř či „vzdálené měření“ většinou označuje aktivity pracovišť případně jiných míst prezentujících záznamy dat, která tímto

EXPERIMENT
Důležitým metodologickým nástrojem poznávání nejen v přírodních vědách je experiment, sloužící k ověřování předpokládaných výsledků bádání, tedy k určování pravdivosti (verifikaci) formulovaných hypotéz.

Práce se zdroji/příklady/situacemi
Výuka využívající různé zdroje dostupné např. na internetu vyžaduje ověřená metodická a technická doporučení pro její praktickou realizaci. Vyučovací jednotky

Mahara – systém pro tvorbu on-line portfolia
Mahara je bezplatný a open-source webový systém pro správu elektronických portfolií (tzv. e-portfolií). Webový systém je vyvinutý v PHP a distribuovaný

Proč je důležité nechat žákům čas na přemýšlení?
Pokud velmi zjednodušíme proces učení, můžeme říci, že v jeho jádru je přemýšlení. Učící se jedinec si sám (individuálně) konstruuje smysl