Formativní hodnocení

Holistické sady kritérií
Sady kritérií jsou jedním z příkladů, jak lze adaptovat metodu primárně určenou pro sumativní hodnocení (známkování vedené snahou o objektivizaci hodnocení)

Nejjednodušší typ kritérií: pravidla a checklisty
Nejčastěji se setkáváme s kritérii hodnocení, která jsou spíše pravidly, např. pravidla chování nebo pravidla pro hodnocení známky z předmětu

Proč používat kritéria hodnocení/úspěchu ve výuce
Využívání kritérií hodnocení má nespočet benefitů: 1. Slouží ke konkretizaci žákova výkonu – žák ví, kam směřuje, a dokáže identifikovat,

Co jsou kritéria hodnocení/úspěchu
Kritéria hodnocení jsou chápána pravidla nebo charakteristiky, které vymezují míru kvality žákových výkonů nebo jeho chování (Slavík, 2018). Kritéria mohou

Hlasovací zařízení
Hlasovací zařízení se stávají stále populárnějšími vyučovacími nástroji na základních školách po celém světě. Tyto zařízení umožňují učitelům vytvořit interaktivní

Výkon vs znalost
K napsání tohoto příspěvku mne inspirovala kniha Responzivní výuka od Harry Fletcher Wooda. Ve čtvrté kapitole této knihy se autor

Rozvoj sebehodnocení
Rozvoj sebehodnocení Nová taxonomie vzdělávacích cílů Marzano a Kendall (2007)[1] představili tzv. Novou taxonomii vzdělávacích cílů. Ve své práci vycházeli

Kde se právě žák/žáci nachází aneb Techniky zjišťování aktuálního stavu porozumění žáků
Kde se právě žák/žáci nachází aneb Techniky zjišťování aktuálního stavu porozumění žáků Zpětnou vazbu můžeme poskytnout jen tehdy, pokud žáci