Formativní hodnocení

Okamžitá zpětná vazba: signály
Veronika Laufková Okamžitá zpětná vazba prostřednictvím signálům je nejjednodušším způsobem zjišťování aktuálního stavu porozumění žáků hromadným hlasováním. Souhrnný text o

Kladení otevřených otázek
Veronika Laufková Kladení otevřených otázek je jedna z dalších technik zjišťování aktuálního stavu porozumění žáků (souhrnný text o technikách zjišťování aktuálního

Jak plánovat výuku
Veronika Laufková, Karel Starý Bývalo či bývá zvykem, že uvažujeme o tom, co budeme učit (sčítání zlomků, vzory podstatných jmen

Okamžitá zpětná vazba: uzavřené otázky
Okamžitá zpětná vazba prostřednictvím uzavřených otázek je jednou z dalších technik zjišťování aktuálního stavu porozumění žáků prostřednictvím hromadného hlasování (souhrnný text

Ústní zkoušení
Ústní zkoušení může být pro některé žáky velmi stresující zážitek, a to zejména po období, jako je pandemie covidu-19, kdy

Mapy učebního pokroku (vývojová kontinua)
Analytické sadě kritérií se blíží vývojové kontinuum (the development continuum, mapa učebního pokroku, dále MUP). Ta byla vytvořena s cílem rozvíjet

Jak sestavovat kritéria hodnocení
Ze zprávy OECD vyplývá, že v České republice zůstávají kritéria hodnocení často zamlčena, učitelé je žákům většinou explicitně nesdělují (Santiago, 2012).

Aplikace na tvorbu kritérií
Zvláště v posledních letech byly vytvořeny aplikace, které generují analytické sady kritérií (šablony), které je možné upravovat dle potřeb pedagoga, např.

Analytické sady kritérií – tzv. rubriky (rubrics) či hodnoticí matice
Analytické sady kritériíučitelům poskytují možnost hodnotit separátně části produktu nebo procesu na několika úrovních (kvalitách). Díky této multidimenzionalitě se více