Eduklub

PADLET: NÁSTĚNKA, KTERÁ ZACHRAŇUJE UČITELSKÉ NERVY

PADLET: NÁSTĚNKA, KTERÁ ZACHRAŇUJE UČITELSKÉ NERVY

Aplikace, bez které si bez nadsázky nedokážu představit svou učitelskou práci v poslední letech. Paradoxně taky aplikace, kterou mi ukázal jeden služebně starší velmi inspirativní kolega a já nechápal, proč bych ji měl používat.

Takže – proč byste Padlet měli používat vy? A jak ho používám já?

Padlet je vynikající online nástroj, který poskytuje virtuální nástěnku, na kterou mohou žáci, ale i ostatní učitelé, přidávat, komentovat a sdílet informace. Stal se pro mě velmi efektivním při kooperativní práci žáků, kdy žáci na padletu brainstormují, nahrávají postupně svou práci a reportují o postupu. Díky možnosti komentovat a reagovat na ostatní příspěvky je pak Padlet také skvělým nástrojem pro vzájemné hodnocení. 

Výhodou je, že je Padlet velmi přehledný a také dostupný kdykoliv a kdekoli, pokud máme připojení k internetu. 
Kromě textových příspěvků, vkládání obrázků a videí, nabízí také připojení souborů a v poslední době zvládá generovat i obrázky pomocí umělé inteligence. 

Při vytváření nástěnky si můžete vybrat z několika různých variant a stylů, mezi kterými je například časová osa, polička (moje oblíbená) nebo prostě volná plocha pro přidávání. 
Stal se pro mě mimo jiné nedocenitelným parťákem na školení, kdy mohu jednoduše (stejně užitečné pro práci učitele) vymazal všechny komentáře a zůstanou mi pouze moje vytvořené “lepíky” pro další školení. 
V naší škole Padlet využíváme také jako virtuální nástěnku pro sdílení informací od vedení a směrem k vedení školy.

Nedávno se v Padletu kromě všech jiných funkcí, objevila možnost využití generativní obrazová AI. Princip je stejný jako všude jinde – pomocí textového zadání (zvládá i češtinu) generuje Padlet grafické výstupy a nabízí několik různých verzí. Z nich si buď uživatel vybere, nebo zpřesňuje zadání. Tuto funkcí můžeme žáky učit první krůčky v komunikací s generativní AI s výhodou toho, že se nemusí registrovat do žádné služby, vše v reálném čase učitel vidí a vše je uzpůsobeno pro školní prostředí. Některé výstupy tedy žáci ani při sebevětší snaze prostě nevygenerují.

Pokud hledáte nástroj, který vám pomůže efektivně spolupracovat – jak ve třídě, tak na pracovišti, a navíc chcete mít přehled o práci svých žáků při dlouhodobějších projektech, mohu Padlet jedině doporučit!

Napsat komentář