Moderátoři: Karolina_Duschinska, Veronika_Laufkova

Uživatelský avatar
od Ondřej Sekora
#153
Dobrý den, je mi torchu známo co je formativní hodnocení. Není ale stejně lepší pořád jednoduše studenty známkovat? Nějak jsem tomu pořád nepřišel na kloub
#187
Známkování je zbytečné démonizovat. Optimální je doprovázet ho pokud možno písemným komentářem, vysvětlením známky. Což se často děje. Mluvím o průběžném známkování - u bilančního na vysvědčení už se s tím moc nenadělá.
Známka má přece jen více funci srovnání s druhými a s vlastním posunem či poklesem. Slovní hodnocení více naznačuje kvalitu postupu. Ke srovnání slovní vs. formativní viz odpově´d výše.
#188
Ještě citát ze starší, ale výborné práce:

„O žádném pedagogickém cíli ani prostředku se nedá tvrdit, že je absolutně dobrý bez ohledu na okolnosti a způsob svého použití.“ – SLAVÍK, J. Hodnocení v současné škole – Východiska a nové metody pro praxi. Praha: Portál, 1999. ISBN: 80-7178-262-9.